Detta med att shoppa online

– Inlägget är i ett betalt samarbete med OmdömesStälle

Jag handlar nästintill ALLT online idag. Det är helt galet hur det har blivit egentligen. Idag köper jag både kläder, skönhetsprodukter, apoteksprodukter och till och med mat online. Jag älskar hur det har blivit och hur fantastiskt bekvämt det är. Det är dock väldigt svårt att hitta en pålitlig webbshop. Jag tror inte jag är ensam om att tyckta det.

Ibland googlar man för att hitta en speciell produkt, som jag gjorde tidigare idag. Vi är ute efter en kombinerad tvätt och torktumlare, men vilken är egen den bästa tvättmaskinen? Jag vill ju höra riktiga omdömen och recensioner. Det är ju dessa som är pålitliga, inte vad själva butiken skriver. Jag vill ju veta om produktinformationen som företaget uppger stämmer överens med kundernas uppfattning om produkten. Förstår ni vad jag menar? Nu finns det faktiskt en plattform som heter OmdömesStälle. Här kan kunderna själva lämna oberoende recensioner om företag inom olika branscher. Plattformar som denna ger kunder möjlighet att lättare fatta ett köpbeslut eftersom kunden själv får läsa om andra kunders upplevelser.

Jag har köpt så mycket galet online. saker jag verkligen trodde var bra efter att ha läst företagets egna beskrivning, men som senare inte alls stämt överens med verkligheten. Det har främst handlat om elektronikprodukter som kameror och köksverktyg. Jag tycker det är extra viktigt att läsa tidigare kunders recensioner när man shoppar elektronikprodukter på nätet.

Vad har ni för erfarenheter av att handla online? Har ni råkat ut för tråkiga upplevelser där produkten ni köpt inte alls stämt överens med beskrivningen? vad har ni gjort då? har ni lämnat en ärlig recension eller har ni bara returnerat varan? Det skulle vara spännande att veta hur andra gör. Jag brukar så ofta jag kan lämna en väldigt beskrivande recension, just för att hjälpa andra i deras shoppingbeslut.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *