Detta inlägg är ett samarbete tillsammans med kryast.se
Hej underbara läsare 🙂
I detta blogg inlägg ska vi prata om vikten av att trivas på jobbet och att bygga ett team med ens kollegor. Det viktigaste av allt på ett arbete är stämningen, kollegorna och känslan. Att gå till sitt arbete med en klump i magen fylld av oro och ångest är inte roligt. Jag har själv varit i den situationen och jag unnar inte min ovan den känslan. Jag tror att många arbetsgivare glömmer bort hur viktigt det är att få samman gruppen och hur viktigt det är att man matchas med varandra. Jag har jobbat på ett flertal jobb där kickoffer och liknande inte varit inplanerade över huvud taget. En kickoff eller teambuilding behöver inte vara ett stort moment, utan det kan räcka med en liten aktivitet utanför jobbet.
Idag har många av oss så höga krav på events och kickoffer och att något missas är så lätt hänt. Jag har själv planerat en hel del fester och det är riktigt svårt att få till allt utan en hjälpande hand. Det är tur att det finns proffs som jobbar med att planera dem perfekta kickofferna och teambuildings och att inte ta hjälp av dem är bara dumt 🙂 Du ska göra det du är bra på och låta andra gör det dem är bäst på 😀
Det är ju så roligt att göra något tillsammans med sina kollegor. Hur som helst är det både tidskrävande och mycket att tänka på för att få ihop en aktivitet med många andra. Ta hjälp av dem bästa för att planera in en kickoff och teambuilding med dina kollegor. En så kallad teambuilding är något jag tror på. Att lära känna varandra och få göra något tillsammans utanför jobbet är en investering i ens arbete. Jag har så mycket goda erfarenheter av kickoffer där vi har dansat, varit på vinprovning och bowlat. På arbeten där kickoffer varit en del av gemenskapen har jag trivts så mycket bättre och den är en fin investering kan jag tycka. Efter en kickoff med kollegorna får man så mycket me energi, man har skapat så mycket fina och gemensamma minnen.
Vad har ni för erfarenheter av kickoff och teambulding på erat jobb? Är det något som förekommer på er arbetsplats? SOm inte så tycker jag absolut att det är något som ni borde föreslå 🙂
Dela gärna med er av era erfarenheter 🙂